Centraal bij verkopen staat juist NIET verkopen. Je wilt relevant zijn voor een ander in ruil voor een gift, dat is verkopen. En deze gift staat los van geld. Het gaat vaak om niet materiële zaken, de zogenaamde 'blauwe sinaasappelen'.Vanuit die gedachte is de 'Blue Orange Academy' in 2008 opgericht door Michel van Vuuren.
Blue Orange Academy creëert fundamentele veranderingen van organisaties in de samenwerking met hun klanten.
Na zijn studie Bedrijfseconomie is Michel gestart als verkoper van kattenbakgrit. Vervolgens heeft hij zijn passie
voor commercie nooit meer losgelaten. Hij heeft alle rollen bekleed. Van salesmanager tot commercieel directeur bij Yacht. Bij Blue Orange Academy is Michel zijn passie voor het vak als trainer een aantal jaren gaan overdragen aan het salestalent in Nederland.
De visie op verkopen heeft Michel ook vertaald naar het vergroten van de prestaties van teams. Niets is namelijk zo moeilijk als het aansturen van salesteams.
Hij laat in zijn boek zien dat je op de in sales meest voor de hand liggende component 'resultaat en het aantal bezoeken' juist niet kunt sturen.